Met meer dan 115 pagina's aan inspiratie zet je jouw zomer sportief in. Het julinummer is vanaf nu verkrijgbaar. Ontdek het hier!

In ons julinummer vind je traditioneel ook onze vakantiespecial terug: 30 pagina's vol 'warm' aanbevolen tips & tricks om het meeste uit jouw vakantie te halen. Zo vind je er nuttige tips om je zomertrainingen slim aan te pakken, vertellen we je meer over presteren in de hitte en lees je over de juiste hydratatie en keuze van sportdrank. Heb je de komende maanden iets meer tijd? Met specifieke fiets- en yogatrainingen voor lopers spendeer je die tijd nuttig, want beide sporten bieden tal van voordelen voor jouw loopprestatie.

In onze special motiveren we je om eropuit te trekken in eigen land en laten we je kennismaken met enkele mooie Belgische looproutes. Via deze fotospecial kan je de routes bekijken en de gpx-files ervan downloaden

Motivatiecoach Evy Gruyaert

De voorbije (corona)maanden trokken we massaal - opnieuw of voor een eerste keer - de loopschoenen aan. En velen deden dat onder begeleiding van de motiverende stem van Evy Gruyaert, wellicht Vlaanderens bekendste loopcoach. Zelf is Evy dan ook graag actief bezig: van lopen en yoga tot E-fit-sessies en sportieve gezinswandelingen.

Zomerse uitdagingen

De (warme) vakantieperiode gaat traditioneel ook gepaard met die typische zomerse verleidingen (ijsjes-, BBQ- en cocktailweer!). Gelukkig kan je met onze tips verantwoord genieten van deze zonnige traktaties. Ontbreekt je de motivatie om in de warmte te trainen? Dan biedt het gevarieerde 8-wekenschema van Energy Lab-coach Paul Van Den Bosch een handig hulmiddel om je motivatie én conditie deze zomer niet te verliezen. Bovendien mag de warmte ook geen excuus zijn om niet te sporten: in onze materiaalrubriek plaatsen we enkele zonnige outfits in de kijker, zodat je die warme training fris en comfortabel kan afwerken.


Je vindt running.be magazine in de dichtstbijzijnde supermarkt, dagbladhandel of Standaard Boekhandel. Hier kan je het ook eenvoudig online bestellen.