Bananenbrood is een verstandig tussendoortje voor lopers. Door de trage koolhydraten is het de ideale remedie tegen 'een hongerke' en goed voor je energiepeil. Bovendien is het makkelijk om zelf te maken!

Iedereen 'snakt' weleens naar een zoete snack. In plaats van een stuk cake vol snelle suikers en vetten eet jij voortaan dit overheerlijke bananenbrood. Het smaakt minstens even lekker als cake! Bovendien is het licht verteerbaar. Ideaal als tussendoortje voor of na het lopen. Je hebt maar 6 ingrediënten nodig. Easy peasy dus!

Wat heb je nodig?
* 100 gr havermout
* 3 rijpe bananen
* 3 eieren
* 1 appel
* Kaneel naar eigen smaak
* Een snuifje zout

Zo maak je het:
* Pureer of plet de bananen en voeg de havermout, de eieren en het kaneel toe.
* Schil de appel en snijd hem in kleine stukjes. Voeg de stukjes toe aan het beslag.
* Vet een cakevorm in met boter of olijfolie. Je kan hem ook bekleden met bakpapier, als je dat makkelijker vindt.
* Bak het bananenbrood gedurende 45 minuten op 175°C.
* Je controleert of de cake gaar is door erin te prikken met een vork. Als er geen beslag blijft hangen, is het klaar.
* Smullen maar!

Extra tips
* Je kan gerust variëren en experimenteren met de ingrediënten, zolang je maar gezonde producten gebruikt. Voeg eens enkele walnoten toe, een snuifje puur cacaopoeder, wat kokosschilfers, een vleugje vanille, een beetje gedroogd fruit, ? 
* Bananenbrood is een slimme manier om (over)rijpe bananen nuttig te gebruiken, in plaats van ze in de vuilnisbak te kieperen. Zo ga je meteen ook voedselverspilling tegen.
* Je kan het bananenbrood ook invriezen, extra praktisch. Zo heb je altijd een gezonde snack als de nood hoog is. Je kan het ook eten als ontbijt of als dessert.