Voor ik morgen ga werken, ga ik lopen. Geef toe: hoe vaak heb je dat al gedacht? Maar hoe vaak voegde je de daad ook bij het woord? Dankzij deze 7 tips zal dat aantal de hoogte ingaan.

1. Win tijd

De 'beste' reden om 's ochtends niet te gaan lopen, is een gebrek aan tijd. En dus moet je tijd winnen. Dat doe je het best geleidelijk aan. Zet je wekker om de 2 dagen telkens een kwartiertje vroeger dan de vorige keer (en ga ook 15 minuten vroeger slapen). Op 8 dagen tijd heb je op die manier 1 uur gewonnen in de ochtend.

2. Leg je sportoutfit op voorhand klaar

Weer een extra hindernis die je op voorhand overwint! Kies 's avonds je loopkleding voor de ochtend die komt. Leg alles netjes klaar zodat je bij wijze van spreken alleen maar uit je bed moet stappen en de kleren moet aantrekken die klaarliggen. Het bespaart je heel wat tijd.

3. Laat je niet afleiden

Dus laat vooral die smartphone voor wat hij is wanneer je in bed ligt. Hij leidt je brein alleen maar af en daardoor vat je moeilijker de slaap.

4. Drink meteen water

Je wordt er wakker door en je hydrateert je lichaam, wat nodig is voor het lopen. Uiteindelijk heb je meerdere uren op rij niet gedronken terwijl je in je bed lag dus je lichaam kan best wel wat water gebruiken.

5. Beloon jezelf

Zorg dat je na je ochtenloop iets hebt om naar uit te kijken. Een lekker ontbijt, bijvoorbeeld havermout. Dat heb je dan zeker en vast verdiend! Bovendien heb je eten (en drinken) nodig om je reserves aan te vullen na het lopen en je spieren te laten herstellen.

6. Geef niet meteen op

Een ochtenloper word je niet in 1, 2, 3. Bijt dus op je tanden: na een kleine maand zou je het wel al min of meer gewoon moeten worden. Voor je het weet ben je helemaal verslaafd aan je ochtendloopjes!

7. Loop niet te hard van stapel

Wandel gerust de eerste paar minuten. Ook je lichaam moet zich nog opwarmen nadat het uit dat heerlijk warme bed gekomen is...