Nu we met z'n allen steeds meer van thuis uit werken, zijn middagloopjes populairder dan ooit. Sinds de coronapandemie veranderde onze dag- en weekindeling sterk, wat uit ook een impact had op onze trainingsschema's. Maar dat hoeft niet per se iets negatiefs te zijn, want je niet op die typische ochtend- of avondloop vastpinnen, heeft zo zijn voordelen.

We zien onze collega's minder, hebben heel wat minder sociaal contact, ... En geef toe, die vele Zoom-meetings zijn een eerder tegenvallend alternatief. Maar het thuiswerken heeft ook zo zijn voordelen. Zo werd die veel te vroege ochtendsessie of dat haastige tempoloopje na het avondeten ingeruild voor een meer ontspannen training tijdens de dag. Een luxe die ook voor je gezondheid zo zijn voordelen heeft. 
 
 1. Goed voor de concentratie en productiviteit 
's Middags even de loopschoenen aantrekken, breekt je dag. Zo heb je de hele voormiddag iets om naar uit te kijken en kun je in de namiddag lekker nagenieten van die heerlijke sportieve middag. Even sporten en een frisse neus halen, geeft nieuwe energie om ook in de namiddag - voor velen vaak het minst productieve moment van de dag - de concentratie hoog te houden. Talrijke studies tonen het aan: lopen verbetert de hersenfuncties, vooral op het vlak van aandacht, concentratie, plannen en organiseren. Eigenschappen die zowat bij elke job belangrijk zijn, toch? Een bijkomend voordeel: om je concentratie te verbeteren, hoef je geen zware trainingssessie te plannen. 10 tot 30 minuutjes aan een rustig tempo lopen, zorgt al voor een positief effect.

Lees het volledige artikel

nu onmiddellijk digitaal op Blendle. Klik hier, meld je aan en lees! Of in het meinummer, nu in de winkel!