Sportkleding voor vrouwen die én duurzaam én functioneel én mooi is? Pure by Luce, RectoVerso en 42|54 hebben dit gemis binnen de sportswear perfect aangevoeld en ingevuld. Deze drie Belgische duurzame sportmerken houden elk op hun eigen manier het midden tussen sport- en modekleding. Een slimme zet met de huidige athleisure trend. Onze redactrice mocht haar vragen afvuren op de ambitieuze onderneemsters Loes Vandekerckhove (Pure by Luce), Camille Liebaert (RectoVerso) en Elodie Ouédraogo (die samen met Olivia Borlée 42|54 uit de grond stampte).

Hoe en wanneer zijn jullie op het idee gekomen om een eigen sportmerk op te richten? 

LOES: 'Ik ben altijd al gepassioneerd geweest door duurzaamheid, reizen, sport en mode: de vier basisingrediënten van Pure by Luce. In het laatste jaar van mijn studies ben ik op uitwisseling geweest naar Mexico. Als je alleen zo ver van huis bent, dan heb je veel tijd om na te denken over wat je nu écht wil in je leven. Ik begon intensief research te doen naar duurzaam sporttextiel en heb mijn idee gepitcht bij Start it @KBC. Drie jaar later ben ik nog altijd superblij dat ik die stap gezet heb.' 

Lees het volledige artikel

nu onmiddellijk digitaal op Blendle. Klik hier, meld je aan en lees! Of in het septembernummer, nu in de winkel!