In de zomer liggen er heel wat lekkere verleidingen op de loer: ijsjes, cocktails, barbecuebuffetten à volonté, ... Smaakvol, maar niet altijd bevorderlijk voor onze loopprestaties of gezondheid. Gelukkig kan je ook verantwoord van al dat zomerlekkers genieten. Wij delen onze tips!

Ice ice baby!

Ijsjes zijn superlekker, maar helaas ook caloriebommen. Als je deze tips volgt, kan je zonder schuldgevoelens op een warme zomerdag van een ijsje genieten: 
*Waterijsjes bevatten weinig kilocalorieën (gemiddeld 40 kcal voor een 'raketijsje') en kunnen zeker als tussendoortje. Bovendien maak je ze gemakkelijk zelf! In het kadertje lees je hoe. 
*Sorbet bevat weinig tot geen vet, in tegenstelling tot roomijs. Eén bol sorbet levert zo?n 55 kcal (een bol roomijs ongeveer het dubbele). 
*Roomijs bevat minstens 8% vet en 25 tot 30% suiker. Voor je gezondheid moet je het niet eten, maar het is wel lekker! Wil je eens roomijs eten, hou het dan bij één bol en kies voor een standaardsmaak zonder extraatjes. Vraag aan het ijskraam een potje in plaats van een hoorntje, dat bespaart ook calorieën.

Lees het volledige artikel

nu onmiddellijk digitaal op Blendle. Klik hier, meld je aan en lees! Of in het julinummer, nu in de winkel!