De Port of Antwerp Night Marathon is een nieuwe topper op de marathonkalender. In heel de wereld zijn er maar weinig avondmarathons en net dat avondaspect voegt gegarandeerd extra beleving toe. Je loopt als het ware de nacht in! Dankzij het sfeervolle parcours, 42x km animatie én dit trainingsschema haal je op 12 september probleemloos de finish van deze eerste editie.

Je hebt het vast al gemerkt. In dit nummer besteden we heel wat aandacht aan de gloednieuwe marathon in Antwerpen. Precies 100 jaar na de Olympische Spelen van 1920 in Antwerpen werd de marathon van 't Stad losgekoppeld van de AG Antwerp 10 Miles. De marathon krijgt nu een eigen, welverdiend plekje op de loopkalender. Naast een parcoursverkenning en vooruitblik met ambassadrice Erika Van Tielen willen we je ook fysiek helpen klaarstomen. Energy Lab-coach Paul Van Den Bosch stelde een 12-wekenschema op, zodat je de nieuwe marathon ten volle kan beleven en kan volbrengen in 4 uur tijd. Voor je met dit schema start, heb je wel al een basis nodig. Paul Van Den Bosch geeft daarom twee basisvoorwaarden mee: 'Je kan met dit 12-wekenplan starten als je probleemloos 45 km per week loopt en als je 10 km in 48 minuten kan afleggen.' Voldoe je aan deze criteria? Dan kan je vanaf 12 mei starten met het schema en aftellen naar de eerste editie van de Port of Antwerp Night Marathon.

Lees het volledige artikel

nu onmiddellijk digitaal op Blendle. Klik hier, meld je aan en lees! Of in het meinummer, nu in de winkel!