Wat moet je 's middags eten, als je - zoals veel mensen - plannen hebt om 's avonds te lopen en wanneer eet je dan het best? Tijd om die loopoutfit te ruilen voor een keukenschort!

Ik ben geen keukenprinses, maar als loopster vind ik het wel belangrijk dat ik de juiste voedingsstoffen binnenkrijg. En het moet ook lekker zijn! Geen simpele combinatie, maar gelukkig kan ik rekenen op Jolien en Evelyne, voedingsdeskundigen bij Energy Lab. Samen met hen duik ik de keuken in voor een uitgebalanceerde, sportieve én lekkere lunch.

Gemakkelijk verteerbaar

Op het menu staat pasta met spinazie, tomaat en geitenkaas: een koolhydraatrijke maaltijd, matig in eiwitten en vezels, en vetarm. Lees: gemakkelijk verteerbaar, dus de ideale maaltijd voor het lopen. Jolien geeft nog enkele alternatieven: een andere pasta of rijst met vetarme saus, pannenkoeken met suiker of confituur, ontbijtgranen met magere melk, toast of wit brood met confituur, honing of stroop, sandwiches met banaan of bruine suiker. Heel belangrijk: kies voor een vertrouwde maaltijd. Jolien: "Pannenkoeken zijn lekker, maar als je ze voor het lopen gewoonlijk niet eet, eet dan ook geen pannenkoeken. De kans bestaat dat je maag niet weet waar ze het heeft en dat het een onaangename training wordt." Eet ook niet te veel, want een vol gevoel is ook niet bevorderlijk voor de loopprestaties.

Lees het volledige artikel

nu onmiddellijk digitaal op Blendle. Klik hier, meld je aan en lees! Of in het novembernummer, nu in de winkel!