Interview Sieg De Doncker

Sieg duwde een vriendin, die in een rolstoel zat, na 2 uur en 21 minuten over de finish van de Brussels Airport Marathon & Half Marathon. Een sterke prestatie, zeker als je weet dat Sieg voor die wedstrijd nog nooit meer dan 10 kilometer had gelopen. Hij relativeert: 'Ik heb een boon voor projecten met een hoek af.' Daar willen wij alles over weten.

Lees meer

Training 5 work-outs op de loopband

Is een loopband altijd saai? Nee hoor, het is vooral een kwestie van goed te kiezen waarvoor je het ding gebruikt. Een duurloop van twee uur wordt misschien wel wat eentonig. Maar als je het toestel voor een korte, pittige training gebruikt? Dan merk je dat de tijd vliegt én dat je er een kwalitatief sterke training op kunt afwerken. Wij vertellen je hoe dat moet!

Lees meer

Training Goed herstel

Terwijl je loopt vormen zich kleine scheurtjes in je spieren. Die zijn onschuldig en worden in de rustperiode na het sporten weer 'opgevuld', waardoor je spieren groter en sterker worden (dit proces ervaar je als stijfheid). Daarom is het belangrijk dat je je lichaam de kans geeft om te recupereren. running.be geeft je de belangrijkste pijlers van een goed herstel mee en sprak met Jef Geys, auteur van het boek 'Rusten is het nieuwe sporten'.

Lees meer

Voeding Intermittent fasting

De kans dat je de term 'intermittent fasting' al eens hebt horen vallen, is groot. In het Nederlands vrij vertaald: periodiek of onderbroken vasten. Maar wat is intermittent fasting precies? En kan je het combineren met lopen?

Lees meer

Training Plattrainen voor de marathon

Marathonlopers hoor je weleens zeggen dat ze zich 'plattrainen' als voorbereiding op hun marathon. Door heel veel kilometers - vaak dicht tegen hun marathontempo - te lopen, willen ze de lactaatproductie onderdrukken. Maar klopt die redenering wel?

Lees meer

Voeding Gezonde feestdagen

Het eindejaar komt er aan en dat gaat traditioneel gepaard met veel eten en drinken. Word jij al wat misselijk, als je denkt aan de indigestie die je hier soms aan overhoudt? Don't worry: met onze tips geniet je zorgeloos van al dat lekkers, zonder een aanslag op je gezondheid te plegen!

Lees meer

Schema Wintervoorbereiding voorjaarsmarathon

Met de Gent Marathon, die vanaf 2020 in het voorjaar valt, heb je meteen een reden om deze winter doelgericht te trainen. Met ons uitgebreide 16-wekenschema loodst running.be je door de wintermaanden heen én naar de finish van je (eerste) marathon!

Lees meer