Ook in coronatijden blijven fietsfabrikanten investeren in de verbetering van hun materiaal en de lancering van kersverse paradepaardjes. Onze materiaalexpert testte twee vernieuwde allrounders met aerodynamische kwaliteiten: de BMC Teammachine en de Specialized Tarmac SL7. Het verdict oogt veelbelovend ...

SPECIALIZED S-WORKS TARMAC SL7

Specialized zit al sinds 2002 in het profpeloton en sindsdien stapelden de successen zich op. De jongste seizoenen maakten de Venge en Tarmac SL6 het mooie weer, maar het moest maar eens gedaan zijn met die keuzestress tussen de twee modellen, vonden ze in de kantoren in Morgan Hill. De Tarmac SL7 combineert het beste van de SL6 en de Venge, met als enige doel: die ene fiets worden die al de rest overheerst. Leuke slogans roepen is één ding, maar ook aan die verwachtingen voldoen is nog iets anders. Specialized probeerde ons te overtuigen met een gevarieerde - zij het stevige - testrit.


BMC TEAMMACHINE SLR01 ONE

De Teammachine was altijd al toonaangevend in de categorie van allround racefietsen, maar deze jongste versie doet er dankzij een stevige dosis aerodynamica een schepje bovenop. Deze SLR is uitsluitend verkrijgbaar met schijfremmen en moest lichter en nog responsiever worden. Dat deze BMC opnieuw de show steelt tussen de vele concurrerende topfietsen, konden we al bij de eerste oogopslag zien, maar om die andere kwaliteiten te beoordelen, hadden we enkele testritten nodig. Voor de lancering werden wereldwijd slechts vijftien fietsen verdeeld onder de media en ook cycling.be mocht er eentje in avant-première aan de tand voelen.

detail
De BMC Teammachine SLR01 One.

Lees het volledige artikel in het septembernummer van cycling.be magazine, nu in de winkel of te bestellen via onze webshop! Abonneer je hier en krijg er een gratis fietscadeau bovenop!