U bezoekt momenteel een oude editie van de website.

>> Klik hier om naar de huidige editie over te schakelen.

>> Sluit dit venster om op deze site te blijven.
Meest gestelde vragen
De Start to Runsessie is al 2 weken bezig, kan ik nu nog inspringen?
Meld je aan bij de Start to Runbegeleider, hij past je schema indien nodig de eerste weken een beetje aan, zodat je nadien gewoon met de groep kan meetrainen.

Ik ben zwaarlijvig en kleed me extra warm aan voor het lopen zodat ik harder transpireer en meer gewicht verlies. Door te transpireren verlies je vocht en ga je de vetverbranding niet stimuleren. Hierdoor ga je dus ook geen gewicht verliezen.

Hoe komt het dat ik niet meteen gewicht verlies?
Als je start met lopen verandert de samenstelling van je lichaam. Het aandeel spieren stijgt en de hoeveelheid vet daalt. Spierweefsel weegt zwaarder dan vet en de vetverbranding verloopt nog niet optimaal. Dit is ook de reden dat je de eerste weken weinig gewicht zal verliezen, maar soms zelfs een lichte gewichtstoename zal zien.

Bij sommige Start to Runners zie je dat ze vanaf het begin reeds gewicht verliezen. Dit is op dat moment niet te wijten aan het lopen, maar vooral omdat ze bewust op een andere manier gaan leven.

  • gezonder leven
  • niet constant meer een zittend leven lijden
  • anders gaan eten

    Als ik sneller vooruit wil gaan, kan ik dan niet beter alle dagen trainen? De rustdagen zijn belangrijk omdat om de spieren te laten herstellen van de inspanning.

    Ik ben geÔnteresseerd maar ik heb geen enkele ervaring met lopen, is lopen dan wel iets voor mij?
    Start to Run is zodanig opgebouwd dat de inspanning langzaam wordt opgedreven. Zolang er geen medische redenen zijn waarom je niet mag lopen, kan je gerust meedoen. Joggen is de meest efficiŽnte manier om hart, bloedvaten en longen in een optimale conditie te brengen en je tevens te wapenen tegen gezondheidsrisico's zoals een te hoge bloeddruk en overgewicht.

    Ik ben gekwetst en binnen 2 weken mag ik terug beginnen trainen. Mag ik dan direct mee met de groep trainen?
    Tracht eerst de oorzaak van je kwetsuur te achterhalen. Vaak is een kwetsuur immers te wijten aan onaangepaste schoenen.

    De training dient geleidelijk terug opgebouwd te worden en reken op een paar weken tijd om weer op het vroegere trainingsniveau te geraken. Verwittig je jogbegeleider dat je een kwetsuur hebt gehad, hij zal je dan een aangepast schema geven.
    Partners Start to Run