Zondag 28 april. Die dag staat bij veel lopers al met rood aangeduid in de agenda, want dan vindt de AG Antwerp 10 Miles & Marathon plaats. Energy Lab-coach Paul Van Den Bosch bereidt je voor.

Op 28 april is de AG Antwerp 10 Miles de populairste wedstrijd, maar ook de AG Antwerp Marathon wint jaar na jaar aan populariteit. Wie zich nog niet wil wagen aan die afstanden, maar wel al lopend wil proeven van de sfeer van dit loopfeest, kan meedoen aan de Short Run van 5 kilometer. Voor deze 3 wedstrijden maakte Paul Van Den Bosch een schema. Je vindt ze in ons magazine. Wij zetten hieronder telkens de eerste week van de bewuste schema's ...

Comfortabele 5 K

* Maandag: Rustige loop van 25'
* Woensdag: Herstelloopje van 20'
* Vrijdag: Rustige duurloop van 30'

Ambitieuze 10 Miles (1u10')

* Maandag: Rustige duurloop van 40'
* Woensdag: 10' inlopen, gevolgd door 4 x 1000 meter in 4'10'' (met 2' recuperatie tussen elk blok), 10' uitlopen
* Vrijdag: 25' loslopen
Zondag: Heel rustige duurloop van 50'

Marathon in 4 uur

* Maandag: 15' inlopen, gevolgd door 3 x 6' hoger tempo (met 5' recuperatie tussen elk blok), 15' uitlopen
* Woensdag: 30' extensieve training
* Vrijdag: Rustige duurloop van 60'
* Zondag: Rustige duurloop van 80'

Hier vind je de volledige schema's.