Bananenbrood is een verstandig tussendoortje voor lopers. Door trage koolhydraten is het de ideale remedie tegen 'een hongerke'. Bovendien is het heel makkelijk om zelf te maken!

Iedereen 'snakt' wel eens naar een zoete snack. In plaats van een stuk cake vol snelle suikers en slechte vetten eet jij voortaan van dit overheerlijke bananenbrood. Het smaakt minstens even lekker als cake! Bovendien is het licht verteerbaar doordat je havermout gebruikt in plaats van bloem. Ideaal als tussendoortje voor of na het lopen. Je hebt maar 6 ingrediënten nodig. Easy peasy dus!

Wat heb je nodig?
* 100 gr havermout (licht verteerbaar)
* 3 rijpe bananen (zorgen voor veel energie)
* 3 eieren (bevorderen spierherstel)
* 1 appel
* Kaneel naar eigen smaak (want niet iedereen is hier zo'n fan van)
* Een snuifje zout

Zo maak je het:
* Pureer of plet de bananen en voeg de havermout, de eieren en de kaneel toe.
* Schil de appel en snij hem in kleine stukjes. Voeg de stukjes toe aan het beslag.
* Vet een cakevorm in met kokos- of olijfolie. Je kan hem ook bekleden met bakpapier, als je dat makkelijker vindt.
* Bak het bananenbrood gedurende 45 minuten op 175°C.
* Je controleert of de cake gaar is door erin te prikken met een vork. Als er geen beslag blijft hangen, is het klaar.
* Smullen maar! Hét perfecte tussendoortje op herfstdagen...

Extra tips
* Je kan gerust variëren en experimenteren met de ingrediënten, zolang je maar gezonde producten gebruikt. Voeg eens wat walnoten toe, een snuifje puur cacaopoeder, wat kokosschilfers, een vleugje vanille, een beetje gedroogd fruit... Zoveel mogelijkheden!
* Bananenbrood is een slimme manier om (over)rijpe bananen (je kent dat vast wel!) nuttig te gebruiken, in plaats van ze in de vuilnisbak te kieperen. Zo ga je meteen ook voedselverspilling tegen!
* Je kan het bananenbrood ook invriezen, extra praktisch dus. Zo heb je altijd een gezonde snack als de nood hoog is! Je kan het ook eten als ontbijt of als dessert.