Goed nieuws voor onze noorderburen: sinds deze week heeft running.be er met Losse Veter magazine een Nederlands broertje bij. Het gloednieuwe tijdschrift werd voorgesteld door niemand minder dan Evy Gruyaert.

Evy Gruyaert veroverde na België ook Nederland met haar Start 2 Run/Hardlopen met Evy -app en was dan ook de geschikte covergirl voor het allereerste Losse Veter Magazine. Dit gloednieuwe tijdschrift wil het lopen in haar volledige breedte belichten.

Met de derde loopgolf heeft lopen immers een heel ander imago gekregen en heeft het wedstrijdelement plaats gemaakt voor beleving. Inmiddels is lopen niet langer alleen een sport, maar ook een levensstijl en een sociale bezigheid. Gezondheid, plezier en avontuur staan voorop. Lopen voor jezelf of met anderen deelnemen aan een evenement, van trailrun tot obstacle run, van kleinschalige social run tot grootschalige fun run.

Deze nieuwe loper is behalve naar informatie vooral op zoek naar beleving, inspiratie en motivatie. En dat is precies waar het Losse Veter magazine zich op richt. Met 100 pagina's aan inspirerende achtergrondverhalen, een uitgebreid voedingskatern, columns van onder andere Abdelkader Benali, trainingstips, aandacht voor mode en psychologie en veel ruimte voor fotografie zal Losse Veter zeker tot de verbeelding spreken van de nieuwe loper.

Ruimte voor een nieuw blad

Het blad verschijnt op het moment dat de bladenmarkt in zwaar weer verkeert, maar er is altijd ruimte voor een goed idee, zo weten oprichters Dennis Kaspori en Vivian Ruijters inmiddels uit ervaring. De in de Lage Landen al immens populaire loop- en atletiekwebsite Losse Veter is in de loop der jaren groot geworden door haar onconventionele en vernieuwende aanpak waarmee ook dit blad tot stand is gekomen. "Het nieuwe lopen verdient een nieuw blad", zo stellen Kaspori en Ruijters. Vanuit die visie is het blad tot stand gekomen. Het magazine werkt bovendien aanvullend bij de meer actualiteitsgebonden content van de succesvolle website.

... en een nieuwe samenwerking

Losse Veter is zeven jaar geleden ontstaan vanuit de gedachte dat er meer te vertellen is over lopen dan een simpele opsomming van uitslagen. Losseveter.nl groeide, mede door haar unieke videocontent, uit tot de best bezochte loop- en atletiekwebsite van Nederland. In de afgelopen jaren kwam daar ook al een online magazine bij.

Om haar positie te versterken om hét inspirerende loopplatform van Nederland te zijn, is Losse Veter op 1 juli een samenwerking aangegaan met Golazo media, dat naast running.be magazine ook cycling.be magazine en tal van digitale media uitgeeft. Losse Veter magazine is meteen ook de eerste uiting van die gezamenlijke kracht.

Losse Veter magazine is 96 pagina's dik en verschijnt tweemaandelijks op een oplage van 15.000 stuks. Het septembernummer is vanaf nu te verkrijgen in de Nederlandse kiosken.