Eindelijk zomer! De vitamineboost tovert meteen een glimlach op je gezicht. Maar let wel op als je je loopschoenen voor een looptocht onder een stralende zon aantrekt, want de uv-stralen zijn schadelijk voor je huid. Gelukkig kan je je erop voorbereiden!

1. Gebruik zonnecrème

Zonnecrème is heel belangrijk, want die beschermt je tegen schadelijke uv-stralen. Vergelijk het met een soort schild. Hoe hoger de beschermingsfactor, hoe langer je beschermd bent. Je moet je ook regelmatig insmeren (afhankelijk van de beschermingsfactor). Gebruik de zonnecrème een minuut of tien voor je aan een inspanning begint. Zo mengen de zweetdruppels zich niet met de zonnecrème.

2. Kies de juiste plaats

Als het buiten te warm is om te lopen, is een kille loopband in de fitness misschien een optie. Extra voordelen: de zon kan de looppret niet bederven, en tijdens de inspanning kijk je naar een leuke film of serie. Het is eens wat anders dan een training over grasgroene velden, maar de loopband in de fitness is wel ideaal om je tegen de hitte te beschermen. Wil je toch absoluut buiten lopen? Denk er eens over na om je rout(in)e te wijzigen en kies een parcours waarop bomen en gebouwen veel schaduw geven. In onze vorige editie vertelde postbode Patrick Kloek dat hij bij warm weer zijn trainingen in de Antwerpse voetgangerstunnel afwerkt.

Lees het volledige artikel

nu onmiddellijk digitaal op Blendle. Klik hier, meld je aan en lees! Of in het julinummer, nu in de winkel!