De zomer biedt niet alleen de zon, maar ook heel wat typische lekkernijen zoals ijsjes en cocktails. Wij helpen je om deze zomerse verleidingen gezond aan te pakken!

Gezonde ijsjes

IJsjes zijn soms echte caloriebommen. Maar uiteraard begrijpen we dat je op een warme zomerdag alleen maar aan zo'n verfrissend ijsje denkt. Zo pak je het slim aan ...

1. Kies zo veel mogelijk voor sorbet of waterijsjes. Die bevatten minder vetten dan roomijs, maar er zitten uiteraard wel (fruit)suikers in. Als je ze niet elke dag eet en je porties onder controle houdt (ongeveer 50 gr.), dan mag je er zeker eens van genieten!
2. Heb je zin in roomijs? Hou het dan bij één bolletje van je favoriete smaak. Ter vergelijking: 1 bol roomijs is ongeveer goed voor 100 kcal, een sorbet/waterijsje bevat gemiddeld 50 kcal.
3. Yoghurtijs of frozen yoghurt is een goed alternatief voor roomijs. Maar lees altijd goed het etiket om er zeker van te zijn dat er geen andere suiker- en vetrijke ingrediënten zijn toegevoegd.
4. Opgelet met light-ijsjes! De term slaat op het verminderde vetgehalte, maar er zit nog altijd suiker in, dus smul er niet onbeperkt van. Eén light-ijsbolletje bevat ongeveer 70 kcal.

Lees het volledige artikel

nu onmiddellijk digitaal op Blendle. Klik hier, meld je aan en lees! Of in het julinummer, nu in de winkel!