Je bent helemaal klaar voor de zomer! Of toch bijna, want je wil die laatste winterkilo's graag nog kwijtspelen voor je naar het strand trekt. Geen paniek als je iets te lang hebt stilgezeten. Want met de juiste aanpak is het nooit te laat om iets aan je fitheid én die strakkere buik te doen.

De zomer komt eraan en dat is voor velen hét teken om gewicht te verliezen. Wees gerust, hier lees je niets over crashdiëten: die zijn op lange termijn niet houdbaar en zeker niet gezond! Wij leggen wel uit hoe je verantwoord gewicht verliest, zonder dat er extreme work-outs of diëten aan te pas komen.

Wil je afvallen? Zorg dan voor een negatieve energiebalans. Dat betekent dat je simpelweg meer kilocalorieën verbruikt dan opneemt. Maar let op, om een jojo-effect én negatieve impact op je loopprestaties te vermijden, beperk je je calorie-inname beter niet tot een minimum. Wie te weinig eet, verliest naast vet ook spiermassa en dat is niet de bedoeling. Om je spieren te behouden, schrap je dagelijks het best niet meer dan 400-600 kilocalorieën. Focus ook niet alleen op minder kilocalorieën: met sporten bereik je die negatieve energiebalans sneller.

 

 

 

 

 

Lees het volledige artikel

nu onmiddellijk digitaal op Blendle. Klik hier, meld je aan en lees! Of in het meinummer, nu in de winkel!