Op 22 april staat de AG Antwerp 10 Miles weer op het loopmenu. Wij loodsen je samen met Paul Van Den Bosch van de 16 eindejaarsgangen naar 16 kilometers.

Tradities moet je in ere houden. Zo ook de goede voornemens bij de start van een nieuw jaar. En wie de loopkalender erbij neemt, ziet op 22 april een mooi doel: de AG Antwerp 10 Miles. Om je een extra duwtje in de rug te geven, stelde Paul Van Den Bosch twee 12 weken-schema's op (16 kilometer in 1u20' en 1u40'). En hij geeft er nog een reeks handige tips bovenop!

1. Belangrijke basis

PAUL VAN DEN BOSCH: "Voor veel mensen betekent 16 kilometer al snel zo'n 90 minuten lopen. Daarvoor is een basis nodig. Wil je de 10 Miles in 1u20' lopen, dan is het aangewezen dat je bij de start van dit schema 10 kilometer in ongeveer 48 minuten kan lopen. Is 1u40' je doel, dan volstaat 10 kilometer in 60 minuten. Dat is 6 minuten per kilometer en dus niet bijzonder snel. Het belangrijkste is dat lopers zich verantwoord op zo'n wedstrijd voorbereiden. Wie het zonder duidelijk schema probeert, verhoogt zijn blessurekans."

 

 

Lees het volledige artikel

nu onmiddellijk digitaal op Blendle. Klik hier, meld je aan en lees! Of in het januarinummer, nu in de winkel!