Interview Julie Van den Steen

Radiopresentatrice Julie Van den Steen van MNM verwaarloost haar loopschoenen niet in de winter. Zij probeert zich te motiveren door enkele doelen voorop te stellen. "16 kilometer is meer dan genoeg. Een marathon? Dat is een halve dag lopen, zot!"

Lees meer

Training 10 geboden voor Start 2 Runner

Bij de start van een nieuw jaar duiken er plots veel meer lopers op. Logisch, want ?vaker sporten? blijft een van de populairste voornemens bij de overgang van oud naar nieuw. Maakte jij dat goede voornemen ook? Dan heb je zeker wat aan onze 10 geboden voor Start 2 Runners.

Lees meer

Schema AG Antwerp 10 Miles & Marathon

Energy Lab-coach Paul Van Den Bosch stak een serieus tandje bij. Hij maakte liefst drie schema's naar aanleiding van de komende AG Antwerp 10 Miles & Marathon.

Lees meer

Training Voordelen van winterloopjes

Geen zin om je loopschoenen aan te trekken, omdat het té koud is? Je bent niet de enige die in de wintermaanden wat extra motivatie nodig heeft. Toch hebben die 'wintertrainingen' talrijke voordelen. Wij sommen er graag enkele op. Hup, naar buiten, en weg met die motivatiedip!

Lees meer

Tips Goed ritme vinden

De feestdagen gaan voor de meeste mensen gepaard met veel feestjes en recepties. Liet je je een beetje gaan met Kerstmis en Nieuwjaar? Dan brengen we je met deze tips in geen tijd opnieuw in een normaal ritme.

Lees meer

Interview Finding Gobi

"Dit verhaal kan je niet verzinnen. Dat maakt het zo speciaal en uniek." Ultrarunner Dion Leonard vat zijn onwaarschijnlijke avontuur in twee zinnen samen. Wij gingen op bezoek bij hem en de hond waarmee hij het allemaal beleefde.

Lees meer

Training Trappenlopen

Een beetje afwisseling in looptrainingen kan nooit kwaad. Dat fartlek-loopje met tempoversnellingen is al een goede eerste stap, maar voeg de volgende keer ook eens een trap aan je training toe. Te hard van stapel lopen is wel uit den boze, waarschuwt Energy Lab-trainer Thijs Dekiere.

Lees meer