De Nationale Loterij gaat een samenwerking aan met voetbalclub Sporting Charleroi, zo is donderdag bekendgemaakt. Het contract geldt voor minstens drie jaar en gaat met onmiddellijke ingang in.

"De samenwerking zal op verschillende manieren gebeuren, met voornamelijk de aanwezigheid van het LOTTO-logo op het shirt en de short van de spelers van het eredivisie-elftal", luidt het in een persbericht. "Het LOTTO-logo zal natuurlijk ook te zien zijn op andere visuele communicatie-elementen van Sporting de Charleroi."

De Nationale Loterij wordt ook partner van de Fondation Sporting de Charleroi. De stichting, erkend als instelling van openbaar nut, heeft tot doel meerdere verenigingen te steunen die hulp bieden aan sociaal kwetsbare kinderen en volwassenen en aan personen met een handicap.

De Karolo's zeggen "vereerd te zijn met de steun die de Nationale Loterij biedt". "De uitstekende reputatie van de Nationale Loterij en haar dagelijkse investering in het land bieden een echte meerwaarde voor onze club, die zich perfect kan terugvinden in de waarden die de Nationale Loterij nastreeft."