Landskampioen RSC Anderlecht heeft vrijdag in zijn vernieuwde fanshop in het Constant Vanden Stock-stadion zijn shirts voor komend seizoen voorgesteld. De thuisuitrusting is traditioneel paars, voor de uitwedstrijden koos de recordkampioen voor een grijs truitje.

Naar aanleiding van de twintigste verjaardag van de Anderlecht-fanshop werd de winkel in een modern jasje gestoken. Nieuw is de 'activity zone', waar supporters op de foto kunnen met de kampioenenbeker en de kampioenenploeg van het afgelopen seizoen. "We wilden de supporters de mogelijkheid geven om de echte Anderlecht-ervaring te beleven", stelde woordvoerder David Steegen de nieuwigheid voor. "Anderlecht was de eerste club in Belgiƫ die met een fanshop op de proppen kwam. Vele andere clubs hebben geprobeerd ons na te doen, maar zijn er nooit in geslaagd onze fanshop te evenaren."

"Laat ons hopen dat de club en haar supporters nog meer voldoening halen uit deze nieuwe fanshop. De supporters zullen trots zijn, daar ben ik zeker van", sprak Roger Vanden Stock zijn gasten toe. De voorzitter van RSCA stond twintig jaar geleden samen met zijn echtgenote Kiki aan de wieg van de fanshop. Het echtpaar werd dan ook letterlijk in de bloemetjes gezet, de voorzitter mocht ook een fles champagne in ontvangst nemen.

Paars-wit koos ervoor zijn uitwedstrijden van volgend seizoen in een grijs truitje af te werken. "In samenwerking met Adidas hebben we gekozen voor een casual lijn en een verhoogde kwaliteit", kondigde Steegen de 'away shirts' aan. Op de zijkanten van het truitje zijn verticaal telkens drie paarse strepen getrokken. De nieuwe uitshirts zijn vanaf zaterdag, wanneer de vernieuwde fanshop officieel zijn deuren opendoet, beschikbaar voor de supporters.