Pinkstermaandag 10 juni zetten maar liefst 17 nieuwe locaties de deuren open voor de Keytrade Bank Urban Trail Hasselt. Een 3000-tal deelnemers zal de Hasseltse binnenstad (her)ontdekken op hun tocht van 6 of 10 km.

Na de start op de middenstip van Sporting Hasselt worden de deelnemers getrakteerd op een waanzinnig uitzicht over de Hasseltse skyline op het dakterras bij Mamu Architects. Vervolgens loopt het parcours door de gloednieuwe studio van TV Limburg aan de Herkenrodesingel. Na een welverdiende bevoorrading loopt men verder en kan men de sfeer opsnuiven in onder andere Café Cambrinus, The Irish Times Pub en het Smaaksalon.

Na passages door Galerie Albert, waar men voor de laatste keer het standbeeld van Suske & Wiske kan bewonderen, en Radio 2 Limburg, waar een deejay voor de nodige sfeer zorgt, volgt het moment suprême: de IKEA. Deelnemers ontdekken maar liefst 38 animaties gedurende hun 2 km lange tocht door het Zweedse warenhuis. "Vlak bij de kassa's ligt ook de finish. Heel ongewoon voor een loopevenement, maar dat is waar we met de Urban Trail voor staan: lopen op plekken waar je normaal niet kan lopen. Op dat vlak verrassen alle 17 locaties dit jaar", zegt Greg Broekmans van organisator Golazo sports.

"Leuk dat dit event vele sportievelingen in en buiten Hasselt blijvend weet te boeien. De organisatie tovert elk jaar weer een interessante route uit hun mouw. Als schepen van Sport en trotse Hasselaar apprecieer ik dat iedereen Hasselt op deze sportieve manier langs een andere kant kan leren kennen", aldus schepen van Sport Habib El Ouakili.

Inschrijven

's Morgensvroeg worden de deelnemers getrakteerd op een heerlijk ontbijt aangeboden door Delhaize. Elke deelnemer ontvangt eveneens een uniek Hasselt Urban Trail T-shirt zodat iedereen ook kan tonen dat hij of zij erbij was! Wie er op pinkstermaandag nog graag bij wil zijn, kan zich nog steeds inschrijven. Dit kan online tot en met zondag 9 juni of ter plaatse aan de inschrijvingszone op het voetbalveld van Sporting Hasselt.