1. Gezond sporten
Sporten is leuk en gezond. Wees echter steeds verstandig, luister naar je lichaam en hydrateer voldoende, ook voorafgaand aan je wedstrijd! Zowel onderweg (vanaf km 5 en vervolgens om de 2,5km) als aan de aankomst is er voldoende water en sportdrank aanwezig. Deelnemers mogen uiteraard ook hun eigen drank meenemen op het parcours (d.m.v. drinkbussen, camelbags, drankgordels,....). Vanuit de organisatie raden we aan om bij dit warme weer extra zorg te besteden aan je hydratatie!

2. Kom op tijd!
Een ontspannen start is het begin van een goede wedstrijd. Leef zo relaxed mogelijk toe naar je event en bouw dus de nodige marge in om brouwerij Duvel Moortgat te bereiken, je borstnummer af te halen en je om te kleden. We raden iedereen aan om minstens 1 uur op voorhand ter plaatse te zijn.

3. Mobiliteitsinfo
Weet jij al hoe je op zondag 3 juni naar de start zal komen? Hou er rekening mee dat parkeren bij brouwerij Duvel Moortgat onmogelijk zal zijn. De organisatie voorziet voldoende parkings in de ruime omgeving, desgevallend voorzien van een gratis pendeldienst. Bekijk hier alle mobiliteitsinfo en volg op zondag de instructies aub nauwgezet op. OPGELET: dit jaar werd de shuttledienst vanuit het station van Puurs geschrapt en vervangen door een shuttledienst vanuit het station van Mechelen

4. Ga verstandig om met alcoholverbruik
Wandelaars kunnen onderweg de smakelijke bieren van de deelnemende Great Breweries degusteren. Lopers focussen zich onderweg op hun sportieve krachttoer. Als beloning krijgen lopers aan de finish eveneens de kans om te genieten van een deugddoende degustatie. Genieten is slimmer dan overdrijven. "Een bier met liefde gebrouwen, drink je met verstand".

5. Spoorweg
Net zoals vorig jaar kruist het parcours na ongeveer 7km een spoorweg. De starttijden zijn zo opgemaakt dat zo weinig mogelijk deelnemers hier hinder van zullen ondervinden. Sta je toch voor een gesloten spoorwegovergang? Geen probleem, je tijd wordt automatisch geneutraliseerd tijdens deze passage. We vragen je expliciet om hier strikt de instructies van de aanwezige politie op te volgen.

6. Afhalen T-shirt
Het T-shirt kan je afhalen met de stempel op de enveloppe van jouw deelnamepakket. Na het afhalen van je deelnamepakket kan je dus onmiddellijk je T-shirt afhalen aan de T-shirt stand.

7. Startnummer
Neem zeker jouw bevestigingsmail, die je maandag van ons kreeg, geprint mee zodat je zo snel mogelijk jouw startnummer in handen kan krijgen. Zonder je startnummer zal je niet toegelaten worden in het startvak. Speld je startnummer dus ook direct op! Op het borstnummer zitten verschillende afscheurstrookjes. Drie bonnetjes kunnen gebruikt worden om de drie smakelijke bieren van de deelnemende Great Breweries te proeven. De aparte toog hiervoor vind je op de eventsite na de aankomst (deze bonnetjes kunnen daar ook ingeruild worden voor een blikje water). Met het vierde bonnetje kan je jouw geschenkpakket afhalen. Bewaar deze bonnetjes dus goed!

8. Vrijwilligers
Zonder onze talrijke vrijwilligers zou dit evenement niet kunnen doorgaan. Geef de vrijwilligers ook een fantastische dag door ze bijvoorbeeld een high five te geven onderweg!

9. Respecteer te allen tijde de regels
De tijdslimieten voor lopers bedragen 6u (marathon) en 4u (25 km). Op bevel van de politie zullen de wegen weer opengesteld worden voor het verkeer op basis van deze tempo's. Loop je trager? Geen probleem, maar dan moet je je net zoals de wandelaars strikt aan de verkeersregels houden. Daarnaast vragen we wandelaars om uiterst rechts te houden wanneer ze worden ingehaald door lopers. Gezien de aard van het parcours zijn begeleidende fietsers niet toegelaten. De politie zal op bepaalde plaatsen fietsers dan ook de toegang tot het parcours ontzeggen.

10. Sportoase pacer team
Voor de lopers zijn er tempomakers voorzien voor zowel marathon als 25 km. Ze zijn in de startvakken duidelijk te herkennen aan de gekleurde vlag met hun doeltijd. Bovendien kan je aan de inschrijvingstent, bij de Sportoase stand, terecht voor een polsbandje met daarop je beoogde eindtijd (en tussentijden) voor marathon en 25 km. Zo weet je perfect of je nog ?op schema? loopt.

11. Have Fun
Vergeet vooral niet plezier te hebben en te genieten van de prachtige omgeving en de fantastische brouwerijen. Maak er samen met jouw medelopers en wandelaars een onvergetelijke dag van! Veel succes met de laatste voorbereidingen en tot zondag 3 juni!