In de aanloop naar zijn honderdste verjaardag lanceerde Lazer op Eurobike zijn gloednieuwe en interessant geprijsde Century-helm, het resultaat van een eeuw expertise. Daarnaast vervolledigde de gereputeerde helmen- en brillenfabrikant ook zijn Compact-gamma.

Hoofdbescherming, comfort, aerodynamica of visibiliteit? Lazer sloot geen compromissen en verenigde al deze cruciale eigenschappen in zijn nieuwe Century-helm. Dankzij de innovatieve Twistcap kunnen de gebruikers hun geventileerde helm in een handomdraai omtoveren in een aero-exemplaar. Zo kunnen ze ofwel 3 % aerodynamica winnen, ofwel 11 % ventilatievermogen. De achttien ventilatieopeningen en de interne luchtkanalen genereren een verkoelende luchtstroom die het rijcomfort aanzienlijk bevordert.

Aan de voorzijde vertoont de Century-helm gelijkenissen met de Bullet-aerohelm, maar de achterzijde is uniek in haar soort door de integratie van een oplaadbaar ledlampje. Het spreekt voor zich dat dit de zichtbaarheid van de gebruiker sterk ten goede komt. De Lazer Century is zowel verkrijgbaar met MIPS-systeem (255 gram, 179,95 euro) als zonder MIPS-systeem (225 gram, 159,95 euro), en dat in verschillende kleuren. Vanaf oktober ligt hij in de winkel.

Voorts besloot Lazer meteen ook vier aanvullingen op het budgetvriendelijke Compact-gamma te introduceren: een DLX, een DLX MIPS, een DLX W voor kleinere hoofden en een DLX W MIPS. De DLX-helm is een stijlvolle 'unisizer' voor personen met een hoofdomtrek tussen 54 en 61 centimeter (334 gram, 44,95 euro). De MIPS-versie biedt gebruikers extra bescherming tegen rotatiekrachten bij een eventuele impact (364 gram, 64,95 euro). De DLX W is geschikt voor personen met een hoofdomtrek tussen 50 en 57 centimeter (304 gram in niet-MIPS-versie en 334 gram in MIPS-versie). Al deze nieuwe Compact-helmen bevatten 21 ventilatieopeningen. Dankzij het gepatenteerde Turnfit TS+-systeem passen ze perfect op ieder hoofd.

detail
Lazer besloot meteen ook vier aanvullingen op het budgetvriendelijke Compact-gamma te introduceren.


Koop of abonneer je nu op cycling.be magazine

Het februarinummer van cycling.be magazine ligt nu in de winkel en dat is traditioneel de Teamspecial, met alle topteams, transfers, teamfietsen en ons verdict. We verklappen je de belangrijkste transfers, welke renners dit seizoen hun laatste kans moeten grijpen, welke gedaanteverandering Lotto Soudal heeft ondergaan, ... Geraint Thomas vindt dat Froome meer talent heeft dan hijzelf, Jan Bakelants is klaar voor een nieuwe start bij Sunweb, en Jolien D'hoore snijdt een nieuw hoofdstuk aan bij het dominante Boels-Dolmans. We vergeten de cross niet, want Erwin Vervecken ging Fietsen Met Loes Sels, en Mario De Clercq doorgrondt het hedendaagse veldrijden. De actieve fietser ontwaakt uit zijn winterslaap dankzij onze trainingstips voor de eerste toertochten en onze Do's & Don'ts over vermoeidheid overwinnen en indoortrainingen motiverend houden. De tests van de Trek Émonda ALR en BMC Teammachine ALR Disc bewijzen dat alu niet afgeschreven is, de Lapierre Prorace is een moderne en betaalbare hardtail, en nog veel meer materiaaltests!