Silca heeft een nieuw soort stuurlint ontwikkeld dat comfortabeler en duurzamer zou zijn en meer grip zou bieden. De nieuwe Silca Nastro Fiore en Nastro Piloti zijn geïnsprireerd op recente ontwikkelingen bij hardloopschoenen, uit de Formule 1 en Silca?s eigen onderzoeksteam.

Het 2.5 mm dikke Fiore-lint ($ 44) zorgt voor demping en comfort dat gelijk staat aan standaard 3.2 mm dik tape. De 1.85 mm dikke Piloti-tape ($ 40) is vergelijkbaar met 2.5 mm dik standaard stuurlint. Beide zijn gemaakt van gelamineerd "Silcathane", "Silcalon" en 3M Visco-elastische plakstrip waardoor het niet uitmaakt in welke richting je het lint vastmaakt of welke techniek je gebruikt. Het lint is een doorontwikkeling van bestaande materialen en biedt meer comfort, betere grip (ook als er water in het spel is), minder last van trillingen en gaat drie tot vijf keer zo lang mee. Dat laatste is niet onbelangrijk, gezien de kostprijs.

Silca pakt een probleem aan bij bestaande stuurlinten met het "butterfly"-systeem. Dit zorgt ervoor dat het gedeelte achter de shifters beter bedekt is zonder dat er massa bij komt. Om het pakket af te maken is hoge kwaliteit afwerktape toegevoegd en zitten er aluminium/composiet stuurdoppen bij voor een perfecte afwerking.

Het onderzoeksteam van Silca is altijd bezig om bestaande (wieler)producten te vernieuwen. Toen ze de ontwikkelingen in hardloopschoenen en Formule 1-banden bestudeerden en hun eigen onderzoek deden, bleek dat deze technieken voor grote verbetering konden zorgen bij stuurlinten. Om vast te houden aan de Italiaanse historie van het merk hebben ze de tape "Nastro" genoemd - Italiaanse voor "tape", maar verder is niks standaard aan dit nieuwe product.