De Taiwanese fietscomputerfabrikant Bryton maakt dit seizoen zijn entree in het profpeloton. Het Belgische WorldTour-team van Patrick Lefevere zal tijdens trainingen en wedstrijden kiezen voor de Aero 60, de eerste aerodynamische fiets-gps van Bryton.

Dit seizoen geen Garmin meer voor de renners van Deceuninck - Quick-Step. De blauwe armada, die vorig jaar een recordaantal van 77 zeges boekte, stapt over naar het minder bekende Bryton. De in Taipei gevestigde fabrikant maakt al enkele jaren prijsvriendelijke fietscomputers met gps-functie. 'The Wolfpack' mag uiteraard uitpakken met het topmodel Aero 60, dat met zijn gestroomlijnde design en mount doet denken aan de Wahoo Elemnt Bolt

BEDRIJF IN VOLLE GROEI

"We zijn verheugd om samen te werken met een bedrijf dat in volle groei is, ook omdat Bryton ons ziet als de beste optie voor verdere ontwikkeling van hun producten", klinkt het bij Lefevere, CEO van Deceuninck - Quick-Step. "Ik ben ervan overtuigd dat deze overeenkomst goed is voor ons team en voor Bryton." 

Ook bij Bryton zijn ze in de wolken met het partnerschap met 's werelds beste wielerploeg van 2018. "Dit is een ongelooflijke kans voor Bryton", vertelt Samuel Wang, CEO van Bryton. "We werken al sinds onze oprichting samen met professionele wielrenners, maar nu zijn het zelfs de besten van de wereld. Deceuninck - Quick-Step wordt voor ons een inspiratiebron om de beste items op de markt te brengen." 

EERSTE AEROMODEL VAN BRYTON

De Aero 60 bevat meer dan 80 functies, ANT+ en Bluetooth Smart-compatibiliteit, een gps-functie met Amerikaanse satellieten, Galileo en Glonass-verbinding, een 2.3" zwart-wit scherm én een royale accuduur van 32 uur. Net zoals de Wahoo Elemnt Bolt krijgt de Aero 60 een aerodynamisch jasje en bijpassende aeromount. Het mag dan wel het vlaggenschip zijn van Bryton, maar toch blijft de prijs voor het toestel nipt onder de 200 euro. Profmateriaal met een betaalbaar prijskaartje: zo hebben we het graag!

Koop of abonneer je nu op cycling.be magazine

Het februarinummer van cycling.be magazine ligt nu in de winkel en dat is traditioneel de Teamspecial, met alle topteams, transfers, teamfietsen en ons verdict. We verklappen je de belangrijkste transfers, welke renners dit seizoen hun laatste kans moeten grijpen, welke gedaanteverandering Lotto Soudal heeft ondergaan, ... Geraint Thomas vindt dat Froome meer talent heeft dan hijzelf, Jan Bakelants is klaar voor een nieuwe start bij Sunweb, en Jolien D'hoore snijdt een nieuw hoofdstuk aan bij het dominante Boels-Dolmans. We vergeten de cross niet, want Erwin Vervecken ging Fietsen Met Loes Sels, en Mario De Clercq doorgrondt het hedendaagse veldrijden. De actieve fietser ontwaakt uit zijn winterslaap dankzij onze trainingstips voor de eerste toertochten en onze Do's & Don'ts over vermoeidheid overwinnen en indoortrainingen motiverend houden. De tests van de Trek Émonda ALR en BMC Teammachine ALR Disc bewijzen dat alu niet afgeschreven is, de Lapierre Prorace is een moderne en betaalbare hardtail, en nog veel meer materiaaltests!