Er was deze zomer nog wat commotie rond de toekomst van de ploeg, maar Wout van Aert rijdt komend veldritseizoen nog gewoon op een Stevens-fiets, sinds het Duitse merk de plaats van Felt overnam. Van Aert toonde trots zijn custom Stevens Super Prestige.

De kans dat Van Aert niet te spreken is over de kwaliteit van zijn fiets is erg klein met deze Stevens Super Prestige. Het frame is vorig seizoen nog helemaal opnieuw ontworpen, met een nieuwe carbonstructuur en meer aandacht voor comfort en stijfheid. Het kader weegt nu amper één kilo, terwijl de voorvork met zijn 435 gram ook op dieet is geweest.

Stevens Bikes zit al jaren bij topploegen in het veld en behaalde met Mathieu Van der Poel en Sanne Cant al meerdere wereldtitels. De geometrie van de crossfietsen is dan ook tot stand gekomen in samenwerking met die topatleten. Uiteraard beantwoordt de fiets aan alle moderne standaarden voor schijfremfietsen, zoals 12 mm steekassen en Flatmount-remklauwen. De Super Prestige is verder afgewerkt met onderdelen van Sram en Zipp.

Het frame kreeg een speciaal kleurtje om de regenboogtrui van Van Aert te eren. Zowel op de bovenbuis als de voorvork zien we de regenboog pronken.

Koop of abonneer je nu op cycling.be magazine

Het februarinummer van cycling.be magazine ligt nu in de winkel en dat is traditioneel de Teamspecial, met alle topteams, transfers, teamfietsen en ons verdict. We verklappen je de belangrijkste transfers, welke renners dit seizoen hun laatste kans moeten grijpen, welke gedaanteverandering Lotto Soudal heeft ondergaan, ... Geraint Thomas vindt dat Froome meer talent heeft dan hijzelf, Jan Bakelants is klaar voor een nieuwe start bij Sunweb, en Jolien D'hoore snijdt een nieuw hoofdstuk aan bij het dominante Boels-Dolmans. We vergeten de cross niet, want Erwin Vervecken ging Fietsen Met Loes Sels, en Mario De Clercq doorgrondt het hedendaagse veldrijden. De actieve fietser ontwaakt uit zijn winterslaap dankzij onze trainingstips voor de eerste toertochten en onze Do's & Don'ts over vermoeidheid overwinnen en indoortrainingen motiverend houden. De tests van de Trek Émonda ALR en BMC Teammachine ALR Disc bewijzen dat alu niet afgeschreven is, de Lapierre Prorace is een moderne en betaalbare hardtail, en nog veel meer materiaaltests!