Praktische info


Programma & locatie


Deelnamepakket


Wisselformulier


Ekiden, een Japanse traditie


Loopafstanden per loper


Reglement


Parking & bereikbaarheid


Douches


Chiquita Kids Run


Ook dit jaar is er opnieuw een afterparty! Stay tuned!

De overhandiging van de tasuki aan je teamgenoot moet gebeuren op de piste binnen een afgebakende aflossingszone voor jouw team.

BELANGRIJK: dit jaar wissel je als team altijd op dezelfde locatie. Deze locatie is aangegeven in het stadion op basis van je teamnummer. Breng zeker je teamleden vooraf op de hoogte!
Op die manier kunnen de supporters van jouw team jullie prestaties op de voet volgen.

Om de volgende loper van jouw team gemakkelijk terug te vinden worden er aflossingszones per 20 teams gemaakt. Alle wissels vinden plaats in de zone die aan jouw team wordt toegewezen.

  • vak 1: team 100 - 120
  • vak 2: team 121 - 140
  • vak 3: team 141 - 160
  • vak 4: team 161 - 180
  • vak 5: team 181 - 200
  • vak 6: team 201 - 220
  • etc.

Lopers die 2 ronden afleggen passeren in het stadion in banen 1, 2 en 3.
De aflossingszones bevinden zich in banen 4, 5 en 6.
Enkel lopers, van wie de af te lossen ploegmaat zich in het stadion aanbiedt, mogen plaats nemen in de aflossingszone, zonder de andere deelnemers te hinderen volgens de volgende tijdschema's:

  • Loper 2: tussen 13u13 en 13u51
  • Loper 3: tussen 13u40 en 15u07
  • Loper 4: tussen 13u55 en 15u47
  • Loper 5: tussen 14u23 en 17u05
  • Loper 6: tussen 14u37 en 17u43

Wat zit er precies in een startpakket van de Adecco Brussels Ekiden?


De loopvolgorde van ons team staat nog niet vast bij inschrijving. Mogelijk worden er ook nog lopers vervangen omwille van beschikbaarheid, blessures, etc. Hoe pakken we dit best aan?


Kan ik ter plaatse nog extra teams inschrijven op 29 september?


Hoe gebeurt een wissel precies?


Hoe weten we waar onze lopers moeten wisselen?


We zijn met minder dan 6 lopers. Mag een loper van ons team meer dan 1 keer lopen?


Mag een loper van ons bedrijf/onze vereniging met meer dan 1 team deelnemen?


Wat doen we met onze sporttassen tijdens onze deelname?


Waar kunnen onze supporters terecht tijdens de wedstrijd?


Krijgen coaches of supporters toegang tot de wisselzone?


Kan de T-shirt die we aankopen bij de inschrijving gepersonaliseerd worden met ons logo?


Wij lopen voor een eigen goed doel. Hoe kunnen we dit onder de aandacht brengen?


Hoe gebeurt de tijdsopname precies?


Waar/wanneer krijgen de lopers de herinneringsmedaille?


Zijn er toiletten voorzien voor onze lopers & supporters?


Bereikbaarheid andersvaliden?


[an error occurred while processing this directive]

De organisator raadt iedereen aan om geen zware inspanningen te leveren waarop men fysiek niet goed voorbereid is. Maak verstandige keuzes aangaande de afstand die je wil afleggen en/of het tempo dat je je lichaam wil opleggen. Wie prestatiegericht en aan hoge intensiteit wil sporten, laat zich best jaarlijks controleren door een (sport-)arts.

Het voorleggen van medische attesten is niet verplicht. Het is aan de sporter zelf om te beslissen hoe hij omgaat met de informatie die hij meekrijgt tijdens een medische controle. De organisator draagt dienaangaande geen verantwoordelijkheid.

De minimumleeftijd is 12 jaar. Houdt er rekening mee dat de minimale afstand die een loper doet, 5 km is.
Kinderen die niet voorbereid zijn op deze afstand kunnen dus niet meedoen.

Meer informatie over gezondheid & sporten vind je hier.

[an error occurred while processing this directive]