Voor tenminste vijf jaar heeft BinckBank zich verbonden aan de enige rittenkoers op WorldTour-niveau in de Benelux. In een interview met De Telegraaf legt CEO Vincent Germyns uit waarom BinckBank investeert in de wielersport.

"Wij willen graag een laagdrempelige bank zijn, daardoor zochten we een toegankelijke sport", zegt Germyns. "Een heel groot voordeel van het wielrennen is de naamsverbondenheid. In de volkstaal heeft iemand van QuickStep of van Lotto gewonnen, terwijl je in het voetbal nooit zegt dat Ziggo of Philips de winnaar is."

Germyns sprak met heel wat bedrijven die actief zijn in de wielersport. "Ik heb van niemand een negatief woord gehoord. Sterker, iedereen accentueerde dat we de attractiviteit van de wielersport niet moesten onderschatten. Het is een breed gedragen sport, die voor het grote publiek laagdrempelig is."

"België is al tientallen jaren een wielerland bij uitstek. In Nederland zie je dat het de laatste jaren steeds populairder wordt. Dit heeft zeker ook te maken heeft met de successen van vooral Tom Dumoulin", meent Germyns. "Met de sponsoring van deze zevendaagse ronde kunnen wij de helden van onze klanten dicht bij hen brengen."

Dit voorjaar bracht Germyns de nieuwe leiderstrui van de BinckBank Tour naar Niki Terpstra, de winnaar van de vorige editie (toen nog Eneco Tour geheten, nvdr). "Na afloop bedankte hij mij voor het vertrouwen dat wij in het wielrennen hebben. Zonder sponsors is er geen wielrennen, benadrukte Niki. Hij was daar heel open over. Juist dat karakter kenmerkt de wielersport. Ik kreeg er direct een goed gevoel over en ben overtuigd dat we met de BinckBank Tour een lange verbintenis aangaan."